Minecraft

Minecraft je sandbox video igra koju je izumio švedski programer Markus “Notch” Persson i kasnije ju je razvijao Mojang. Minecraft kreativnim igračima dopušta izgradnju tvorevina od kocaka (eng. blocks) u postupno generiranim 3D svijetovima. U igri će igrač i istraživati teren, sakupljati resurse, automatizirati proizvodnju, te boriti se sa stvorenjima tzv. ruljama (eng. mob) i ostalim igračima. Postoji više načina igre: preživljavanje (eng. survival) gdje igrač sakuplja resurse da bi stvarao (eng. crafting) složenije kocke, maštovitom (eng. creative) gdje igrači imaju neograničene kocke i zdravlje na raspolaganju i mogućnost letenja, avantura (eng. adventure) gdje igrači ne mogu postavljati ili uništavati kocke, samo upravljati njima, te gledalac (eng. spectator) koji je sličan avanturističkom (eng. adventure) načinu igre samo što igrači mogu letjeti i kroz zidove. Teksture kocaka u Minecraftu su 8×8 bez modova, a s modovima nisu ograničene, iako je uobičajeno 16×16 ili 32×32. PC inačica igre poznata je po brojnim modifikacijama koje obogaćuju igru. Oduvijek su igrači koristili vrlo brojne bugove u igri za farme rulja, dizala predmeta, zamke, detektora promjene kocaka, sažimanje prostora, prolaženje kroz kocke, uništavanje neuništivih kocaka i puno, puno više, sve na nekoliko načina.

Cilj igre

Cilj igre Minecraft je osvojiti svih 34 postignuća. Igrač u svakom trenutku može igrati u prvom ili trećem licu. Da bi pokupio neku kocku, prvo ju treba uništiti. Ako se prilikom uništavanja rabio ispravan alat, igrač može pokupiti kocku, inače kocka nestaje. Neki se predmeti mogu beskonačno proizvoditi, npr. kamen dodirom tekuće vode i lave, pšenica, drvo i sirova svinjetina. 3DMinecraft svijet sastoji se od niza poravnatih kocaka oblikovanih kao teren, npr. planine, doline, mora… Igrači uništavaju ove kocke i postavljaju ih drugdje, stvarajući razne konstrukcije.

Glavni lik zove se Steve ili Alex, ovisno o presvlaci (eng. skin) lika kojeg je igrač odabrao. Minecraft svijet je podijeljen na 40 bioma, od pustinja i savana, preko džungla i šuma breza do sniježnih polja i ledenih ravnica. Igrač se kreće kroz različite biome često prelazeći rijeke i jezera. U igri dan i noć traju po 10 minuta. Igrač upoznaje životinje, seljake i čudovišta po noći. Životinje će ubiti za hranu ili druge predmete koje će kasnije iskoristiti za izrađivanje (eng. crafting) složenijih kocaka. Čudovišta nastaju po noći i uključuju zombije, paukove, kosture s lukom i strijelom, zelene creepere čiji je cilj eksplodirati pred igračom i dr.